Talent Management in Tech Companies

  • DZIEJE SIĘ
  • PROGRAM
  • WYKŁADOWCY
  • PARTNERZY
  • CO ZYSKUJESZ
  • REKRUTACJA I KONTAKT
  • DZIEJE SIĘ
  • PROGRAM
  • WYKŁADOWCY
  • PARTNERZY
  • CO ZYSKUJESZ
  • REKRUTACJA I KONTAKT

DZIEJE SIĘ W TALENT MANAGEMENT

Siła kultury innowacji – Raport Freenovation 2018

15/11/2018

Comments

 
Obraz
Wspierający lider, autonomia, przekonanie na temat własnej ekspertyzy i kreatywności oraz poczucie sensu – 5 kluczowych elementów do budowania kultury innowacji!
Zespół Freenovation we współpracy z ekspertami i liderami innowacji przygotował Raport z Ogólnopolskiego Badania Innowacji. Dokument jest dostępny bez ograniczeń pod linkiem: Raport Freenovation 2018. Wydział Humanistyczny AGH jest patronem badań oraz Raportu.
​
Raport zawiera analizę wyników z Ogólnopolskiego Badania Innowacji, wprowadzenie merytoryczne w temat kultury innowacji, 3 pierwsze kroki do wdrożenia kultury innowacji oraz  komentarze ekspertów i liderów innowacji z instytucji i organizacji biznesowych (m.in. Krakowski Park Technologiczny, Motorola Solutions Polska, SmartRecruiters, u2i, Making Waves, Lunar Logic).
Kultura innowacji to wartości, przekonania i sposoby działania podzielane w organizacji lub społeczeństwie, które sprzyjają tworzeniu i wdrażaniu nowych pomysłów i rozwiązań. Firmy z silną kulturą innowacji osiągają lepsze wyniki finansowe, są bardziej dynamiczne i lepiej dostosowane do zmieniającego się środowiska ekonomicznego niż firmy, które takiej kultury nie posiadają.
W ogólnopolskim badaniu innowacyjności udział wzięło 404 pracowników z ponad 250 organizacji działających na terenie Polski. Odpowiedzieli oni na serię pytań związanych z klimatem i kulturą innowacji swoich miejsc pracy oraz ocenili własną innowacyjność, satysfakcję i znaczenie pracy.
Diagnozie poddane zostały 4 wymiary: wartości, przywództwo, organizacja pracy oraz talenty. Diagnoza pozwoliła nam na zbudowanie modelu, który z dużym prawdopodobieństwem pozwala nam na przewidywanie indywidualnej innowacyjności i kreatywności pracowników. Nazywamy ten model “Drzewem Innowacji”.
Drzewo Innowacji przedstawia obszary, które w naszym badaniu okazały się najistotniejsze w przewidywaniu innowacyjności pracowników. Znajomość wyników w zakresie tych obszarów wystarczy, aby na podstawie naszego modelu przewidzieć 30% zmienności w zakresie innowacyjności uczestników badania.
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na innowacyjność uczestników badania okazało się:
1) wsparcie lidera dla działań innowacyjnych (przykładowa pozycja testowa w tym podwymiarze to: “Czuję, że mój przełożony wierzy w moją kreatywność”; korelacja z innowacyjnością: 0,37).
2) przekonania na temat własnej ekspertyzy (korelacja z innowacyjnością: 0,33).  Przykładowe pytanie z ankiety w tym podwymiarze to: “Pracownicy w naszej firmie często proszą o mnie o radę w kwestiach dziedziny, którą się zajmuję w firmie”.
3) przekonania na temat własnej kreatywności (korelacja z innowacyjnością: 0,35). Przykładowa pozycja testowa w tym obszarze to: “Czuję, że potrafię tworzyć nowe rozwiązania dla trudnych problemów”.
4) autonomia w działaniu (korelacja z innowacyjnością: 0,33). Przykładowa pozycja testowa w tym podwymiarze to: “Żadna ważna decyzja nie jest w firmie podejmowana bez konsultacji ze mną”.
Aby kwitło i przyniosło owoce, drzewo innowacji potrzebuje gleby i nawozu. W naszym modelu rolę tę pełni subiektywne znaczenie pracy. To, jak pracownicy odpowiadali na twierdzenia “Dzięki pracy w tej firmie staję  się lepszym człowiekiem” oraz “Moja praca w tej firmie ma znaczenie” wpływało znacząco na ich innowacyjność – im większe poczucie sensu odczuwali, tym bardziej byli innowacyjni (korelacja: 0,40).
W badaniu udało nam się również zidentyfikować silne i słabe strony kultury innowacji w organizacjach respondentów. Do najsilniejszych obszarów w tym zakresie należą kreatywność, samoocena pracowników, satysfakcja z pracy oraz chęć dostrzegania różnych perspektyw w sytuacji rozwiązywania konfliktów.
Najsłabszymi wymiarami kultur innowacji wśród osób badanych są: niskie wsparcie organizacji i liderów w innowacyjności, ograniczona autonomia w podejmowaniu decyzji oraz mała ilość zasobów przeznaczana na innowację.
Aby budować kulturę innowacji w organizacjach konieczna jest koncentracja na zrównoważonym rozwoju wszystkich wymiarów kultury organizacyjnej sprzyjających innowacji. Szczególnie przydatne okazać się tu mogą:
– rozwój kompetencji menedżerskich związanych z przywództwem wzrostu,
– zwiększenie autonomii pracowników w podejmowaniu decyzji
– budowanie poczucia sensu własnej pracy poprzez wskazywanie jej użyteczności dla klienta.
Freenovation to zespół ekspertów, specjalizujący się w badaniu i wdrażaniu kultury innowacji w organizacjach. Na co dzień zespół współpracuje z ośrodkami badawczymi University of Maryland, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Górniczo-Hutniczej, wspierając w rozwoju dziesiątki firm i organizacji. Misją Freenovation jest wspieranie organizacji w budowaniu przyjaznego środowiska pracy, które wpływa pozytywnie na innowacyjność.
Partnerzy publikacji: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR), Computerworld (IDG),  GoldenLine, EmployerBranding.pl, Wydział Humanistyczny AGH, Product Development Days, FRONT EDGE – Innovation & Leadership Summit, IT Business Management AGH, Wydawnictwo MT Biznes, HR Polska.
Raport jest dostępny na stronie www.freenovation.org
Masz pytania? Napisz do nas: info@freenovation.org
Comments

    Studia Podyplomowe

    ​Talent Management in Tech Companies AGH

    Obraz

    Obraz
    Obraz
    Obraz

    RSS Feed

    Kategorie

    All
    Dowiedz Sie Wiecej
    KnowMore
    Media
    Meetup
    Partnerzy
    Warsztaty Goscinne
    Wykładowcy

    Archiwa

    March 2023
    February 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    May 2022
    February 2022
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    November 2018
    October 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    December 2017
    October 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016

Talent Management in Tech

Obraz
O Studiach
Dzieje się
Program
Wykładowcy
Partnerzy
Co Zyskujesz
​Rekrutacja i Kontakt
Obraz
Obraz
© COPYRIGHT 2016. ALL RIGHTS RESERVED.