Dowiedz się więcej o kursie "Performance management. Zarządzanie efektywnością" /Marcin Zabrzański7/11/2018 Odpowiedzi wysłuchała i zredagowała Justyna Pawlak-Mihułka
Jaki jest cel Twojego kursu? Celem kursu jest zaatakowanie tematu strukturyzowanego zarządzania efektywnością pracy w organizacjach. Celowo używam słowa zaatakowanie - chcemy dobrać się do sedna tych procesów, omówić ich największe zalety, oraz zagrożenia, które zignorowane mogą prowadzić do poważnych wynaturzeń w obszarach PM. Jaką formę ma kurs? 8 godzin interaktywnych, dynamicznych warsztatów, opartych o trzy filary - teoria od najważniejszych ekspertów z branży, energię i rozwiązania płynące od grupy, oraz moje własne doświadczenie i praktyczne przykłady. Bardzo zależy mi na tym, żeby w oczach uczestników pojawił się na tych zajęciach błysk, a głowach towarzysząca mu myśl - "koniecznie chcę dowiedzieć się więcej na ten temat". Jakie główne zagadnienia są poruszone w czasie kursu? Wokół procesów Performance Management narosło przez lata wiele mitów, a zarzutami wobec PM można by wypełnić niejedną księgę skarg i zażaleń. Dan Pontefract nazywa PM "ulubionym chłopcem do bicia". W związku z tym, na moim kursie staram się pokazać genezę procesu, jego ewolucję, obecnie najczęściej stosowane elementy składowe. Studenci poznają możliwości praktycznego zastosowania procesu PM w każdej organizacji, niezależnie od jej rozmiaru, rodzaju, budżetu, strategii. Jednocześnie nie uciekamy od trudnych pytań i razem ze studentami zastanawiamy się co zrobić, żeby proces ten miał jak największą wartość dodaną. Jakie praktyczne umiejętności zdobywają studenci biorący udział w warsztacie? Studenci wyjdą z zajęć wyposażeni w wiedzę o podstawowych elementach procesów PM (planowanie celów, ich sprawdzenie i korekta, podsumowanie, ocena i jej formy, plany naprawcze) oraz będą potrafili określić, które z tych elementów przyniosą korzyść w ich własnych firmach. To niezwykle według mnie ważne, bo PM to swoista układanka, której elementy trzeba dopasować do potrzeb organizacji. W sytuacji, kiedy będziemy na siłę starali się dopasować część, która ewidentnie nie pasuje, efekt będzie frustrujący dla układającego, a komiczny dla widza. Jednocześnie popracujemy nad tym, jak pracować z gotowymi już systemami, na których strukturę niejednokrotnie nie mamy wpływu. Jak widać na zdjęciu, jedną z moich pasji jest kuchnia, a kuchnia to sztuka kreatywnej pracy ze składnikami, które mamy pod ręką. Tak samo może być z systemami Performance Management - wierzę, że zawsze możemy z nich wykreować fantastyczne dania stanowiące dużą wartość dla firm. Jakie trendy obserwujesz w branży technologicznej w kontekście zarządzania efektywnością? Branża technologiczna jest zwinna i takie też powinno być zarządzanie efektywnością. Obowiązujące trendy to częsty feedback (również pochodzący z innych stron niż tylko od managera), nastawienie na rozmowy oparte o elementy coachingu, lekki system o przejrzystym (i mobilnym) inferfejsie, najlepiej zintegrowany z pozostałymi używanymi w firmie aplikacjami. Proces jest ciągły, pozbawiony obowiązujących jeszcze do niedawna cykli. Niejasna jest jeszcze przyszłość ocen - po powszechnym trendzie odejścia od ocen liczbowych, obserwujemy firmy, które do takiego systemu wracają. Nie zmieniają jednak one głównych założeń - jeżeli oceny są, to powinny być jedynie końcowym elementem procesu, popartym tym co ważniejsze - czyli konstruktywnym patrzeniem co z tej oceny wynika na przyszłość, jakie elementy pracy należy utrzymać, a jakie poprawić. Konieczny jest też mocny akcent na wyznaczenie kolejnych celów, które pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał pracowników, oraz rozwiną ich w najlepszy możliwy sposób. MARCIN ZABRZAŃSKI - Globalny HR Business Partner w Aptiv, wykładowca Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, ekspert Freenovation. Marcin zdobywał swoje doświadczenie w dużych i średnich firmach, jak i organizacjach charytatywnych i instytucjach edukacyjnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Malezji i Turcji. W chwili obecnej zarządza funkcją HR dla departamentu Software Platform w firmie Aptiv, z pracownikami w 20 lokalizacjach na świecie. Wcześniej pracownik Motorola Solutions, gdzie miał okazję przewodzić HR dla działów Łańcucha Dostaw, Zakupów i Finansowego w regionach EMEA i APAC, pracując również przez rok w Malezji jako tymczasowy HR Manager. Doświadczony trener zarówno korporacyjnych wiceprezydentów jak i stażystów, Marcin prowadził szkolenia dla międzynarodowych uczestników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Malezji, Tajlandii. Od 2016 roku wykładowca na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, projektujący i prowadzący kursy dla studiów podyplomowych z zakresów HR i Zarządzania. Marcin zdobył tytuł Master of Science na Uniwersytecie Edynburskim w Szkocji, studiując Zarządzanie Szkoleniami i Rozwojem Pracowników. Jego zainteresowania zawodowe obejmują obszar HR z całą jego rozciągłością. Szczególną uwagę natomiast poświęca zagadnieniom związanym z rozwojem pracowników. Prywatnie – rodzinny człowiek, fan kina, zainteresowany filozofiami i religiami świata. |
Studia PodyplomoweTalent Management in Tech Companies AGH Kategorie
All
Archiwa
April 2023
|