Wspierający lider, autonomia, przekonanie na temat własnej ekspertyzy i kreatywności oraz poczucie sensu – 5 kluczowych elementów do budowania kultury innowacji!
Zespół Freenovation we współpracy z ekspertami i liderami innowacji przygotował Raport z Ogólnopolskiego Badania Innowacji. Dokument jest dostępny bez ograniczeń pod linkiem: Raport Freenovation 2018. Wydział Humanistyczny AGH jest patronem badań oraz Raportu. Raport zawiera analizę wyników z Ogólnopolskiego Badania Innowacji, wprowadzenie merytoryczne w temat kultury innowacji, 3 pierwsze kroki do wdrożenia kultury innowacji oraz komentarze ekspertów i liderów innowacji z instytucji i organizacji biznesowych (m.in. Krakowski Park Technologiczny, Motorola Solutions Polska, SmartRecruiters, u2i, Making Waves, Lunar Logic). Kultura innowacji to wartości, przekonania i sposoby działania podzielane w organizacji lub społeczeństwie, które sprzyjają tworzeniu i wdrażaniu nowych pomysłów i rozwiązań. Firmy z silną kulturą innowacji osiągają lepsze wyniki finansowe, są bardziej dynamiczne i lepiej dostosowane do zmieniającego się środowiska ekonomicznego niż firmy, które takiej kultury nie posiadają. W ogólnopolskim badaniu innowacyjności udział wzięło 404 pracowników z ponad 250 organizacji działających na terenie Polski. Odpowiedzieli oni na serię pytań związanych z klimatem i kulturą innowacji swoich miejsc pracy oraz ocenili własną innowacyjność, satysfakcję i znaczenie pracy. Diagnozie poddane zostały 4 wymiary: wartości, przywództwo, organizacja pracy oraz talenty. Diagnoza pozwoliła nam na zbudowanie modelu, który z dużym prawdopodobieństwem pozwala nam na przewidywanie indywidualnej innowacyjności i kreatywności pracowników. Nazywamy ten model “Drzewem Innowacji”. Drzewo Innowacji przedstawia obszary, które w naszym badaniu okazały się najistotniejsze w przewidywaniu innowacyjności pracowników. Znajomość wyników w zakresie tych obszarów wystarczy, aby na podstawie naszego modelu przewidzieć 30% zmienności w zakresie innowacyjności uczestników badania. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na innowacyjność uczestników badania okazało się: 1) wsparcie lidera dla działań innowacyjnych (przykładowa pozycja testowa w tym podwymiarze to: “Czuję, że mój przełożony wierzy w moją kreatywność”; korelacja z innowacyjnością: 0,37). 2) przekonania na temat własnej ekspertyzy (korelacja z innowacyjnością: 0,33). Przykładowe pytanie z ankiety w tym podwymiarze to: “Pracownicy w naszej firmie często proszą o mnie o radę w kwestiach dziedziny, którą się zajmuję w firmie”. 3) przekonania na temat własnej kreatywności (korelacja z innowacyjnością: 0,35). Przykładowa pozycja testowa w tym obszarze to: “Czuję, że potrafię tworzyć nowe rozwiązania dla trudnych problemów”. 4) autonomia w działaniu (korelacja z innowacyjnością: 0,33). Przykładowa pozycja testowa w tym podwymiarze to: “Żadna ważna decyzja nie jest w firmie podejmowana bez konsultacji ze mną”. Aby kwitło i przyniosło owoce, drzewo innowacji potrzebuje gleby i nawozu. W naszym modelu rolę tę pełni subiektywne znaczenie pracy. To, jak pracownicy odpowiadali na twierdzenia “Dzięki pracy w tej firmie staję się lepszym człowiekiem” oraz “Moja praca w tej firmie ma znaczenie” wpływało znacząco na ich innowacyjność – im większe poczucie sensu odczuwali, tym bardziej byli innowacyjni (korelacja: 0,40). W badaniu udało nam się również zidentyfikować silne i słabe strony kultury innowacji w organizacjach respondentów. Do najsilniejszych obszarów w tym zakresie należą kreatywność, samoocena pracowników, satysfakcja z pracy oraz chęć dostrzegania różnych perspektyw w sytuacji rozwiązywania konfliktów. Najsłabszymi wymiarami kultur innowacji wśród osób badanych są: niskie wsparcie organizacji i liderów w innowacyjności, ograniczona autonomia w podejmowaniu decyzji oraz mała ilość zasobów przeznaczana na innowację. Aby budować kulturę innowacji w organizacjach konieczna jest koncentracja na zrównoważonym rozwoju wszystkich wymiarów kultury organizacyjnej sprzyjających innowacji. Szczególnie przydatne okazać się tu mogą: – rozwój kompetencji menedżerskich związanych z przywództwem wzrostu, – zwiększenie autonomii pracowników w podejmowaniu decyzji – budowanie poczucia sensu własnej pracy poprzez wskazywanie jej użyteczności dla klienta. Freenovation to zespół ekspertów, specjalizujący się w badaniu i wdrażaniu kultury innowacji w organizacjach. Na co dzień zespół współpracuje z ośrodkami badawczymi University of Maryland, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Górniczo-Hutniczej, wspierając w rozwoju dziesiątki firm i organizacji. Misją Freenovation jest wspieranie organizacji w budowaniu przyjaznego środowiska pracy, które wpływa pozytywnie na innowacyjność. Partnerzy publikacji: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR), Computerworld (IDG), GoldenLine, EmployerBranding.pl, Wydział Humanistyczny AGH, Product Development Days, FRONT EDGE – Innovation & Leadership Summit, IT Business Management AGH, Wydawnictwo MT Biznes, HR Polska. Raport jest dostępny na stronie www.freenovation.org Masz pytania? Napisz do nas: info@freenovation.org Menedżer z 20-letnim doświadczeniem zdobytym w Anglii, USA i Polsce. Zarządzał w takich firmach jak SKK S.A, EPAM System, IBM, SolarWinds. Były reprezentant kadry narodowej we futbolu amerykańskim.
Człowiek zorientowany na zespołowe osiągnie celów. Kapitan drużyny University of Hertfordshire Hurricanes z którą zdobył dwukrotnie mistrzostwo Anglii. Kapitan młodzieżowych mistrzów Wielkiej Brytanii. Trener drużyn Averett University oraz Wesley College w USA. Trener drużyny Kraków Kings, z którą zdobył mistrzostwo Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego. Dowiedz się więcej o kursie "Performance management. Zarządzanie efektywnością" /Marcin Zabrzański7/11/2018 Odpowiedzi wysłuchała i zredagowała Justyna Pawlak-Mihułka
Jaki jest cel Twojego kursu? Celem kursu jest zaatakowanie tematu strukturyzowanego zarządzania efektywnością pracy w organizacjach. Celowo używam słowa zaatakowanie - chcemy dobrać się do sedna tych procesów, omówić ich największe zalety, oraz zagrożenia, które zignorowane mogą prowadzić do poważnych wynaturzeń w obszarach PM. Jaką formę ma kurs? 8 godzin interaktywnych, dynamicznych warsztatów, opartych o trzy filary - teoria od najważniejszych ekspertów z branży, energię i rozwiązania płynące od grupy, oraz moje własne doświadczenie i praktyczne przykłady. Bardzo zależy mi na tym, żeby w oczach uczestników pojawił się na tych zajęciach błysk, a głowach towarzysząca mu myśl - "koniecznie chcę dowiedzieć się więcej na ten temat". Jakie główne zagadnienia są poruszone w czasie kursu? Wokół procesów Performance Management narosło przez lata wiele mitów, a zarzutami wobec PM można by wypełnić niejedną księgę skarg i zażaleń. Dan Pontefract nazywa PM "ulubionym chłopcem do bicia". W związku z tym, na moim kursie staram się pokazać genezę procesu, jego ewolucję, obecnie najczęściej stosowane elementy składowe. Studenci poznają możliwości praktycznego zastosowania procesu PM w każdej organizacji, niezależnie od jej rozmiaru, rodzaju, budżetu, strategii. Jednocześnie nie uciekamy od trudnych pytań i razem ze studentami zastanawiamy się co zrobić, żeby proces ten miał jak największą wartość dodaną. Jakie praktyczne umiejętności zdobywają studenci biorący udział w warsztacie? Studenci wyjdą z zajęć wyposażeni w wiedzę o podstawowych elementach procesów PM (planowanie celów, ich sprawdzenie i korekta, podsumowanie, ocena i jej formy, plany naprawcze) oraz będą potrafili określić, które z tych elementów przyniosą korzyść w ich własnych firmach. To niezwykle według mnie ważne, bo PM to swoista układanka, której elementy trzeba dopasować do potrzeb organizacji. W sytuacji, kiedy będziemy na siłę starali się dopasować część, która ewidentnie nie pasuje, efekt będzie frustrujący dla układającego, a komiczny dla widza. Jednocześnie popracujemy nad tym, jak pracować z gotowymi już systemami, na których strukturę niejednokrotnie nie mamy wpływu. Jak widać na zdjęciu, jedną z moich pasji jest kuchnia, a kuchnia to sztuka kreatywnej pracy ze składnikami, które mamy pod ręką. Tak samo może być z systemami Performance Management - wierzę, że zawsze możemy z nich wykreować fantastyczne dania stanowiące dużą wartość dla firm. Jakie trendy obserwujesz w branży technologicznej w kontekście zarządzania efektywnością? Branża technologiczna jest zwinna i takie też powinno być zarządzanie efektywnością. Obowiązujące trendy to częsty feedback (również pochodzący z innych stron niż tylko od managera), nastawienie na rozmowy oparte o elementy coachingu, lekki system o przejrzystym (i mobilnym) inferfejsie, najlepiej zintegrowany z pozostałymi używanymi w firmie aplikacjami. Proces jest ciągły, pozbawiony obowiązujących jeszcze do niedawna cykli. Niejasna jest jeszcze przyszłość ocen - po powszechnym trendzie odejścia od ocen liczbowych, obserwujemy firmy, które do takiego systemu wracają. Nie zmieniają jednak one głównych założeń - jeżeli oceny są, to powinny być jedynie końcowym elementem procesu, popartym tym co ważniejsze - czyli konstruktywnym patrzeniem co z tej oceny wynika na przyszłość, jakie elementy pracy należy utrzymać, a jakie poprawić. Konieczny jest też mocny akcent na wyznaczenie kolejnych celów, które pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał pracowników, oraz rozwiną ich w najlepszy możliwy sposób. MARCIN ZABRZAŃSKI - Regional HR Business Partner Lead w Motorola Solutions Polska Praktykę zawodową w obszarach HR zdobywał w firmach prywatnych i organizacjach charytatywnych w Szkocji, Polsce i Malezji. Obecnie pracuje w firmie Motorola Solutions, gdzie jest odpowiedzialny za zarządzanie działaniami HR w regionach EMEA i APAC dla działów Łańcucha Dostaw, Prokurentów i Finansów. Jednocześnie aktywnie współtworzy politykę personalną ponad 1800-osobowego krakowskiego oddziału firmy pełniąc rolę krajowego biznes partnera. Zainteresowania zawodowe obejmują obszar HR, z całą jego rozciągłością - szczególną uwagę natomiast poświęca zagadnieniom związanym z rozwojem pracowników. Marcin jest absolwentem Wydziału Edukacji Uniwersytetu Edynburskiego, gdzie ukończył studia magisterskie z zakresu Zarządzania Szkoleniami i Rozwojem. Wcześniej zdobył tytuł licencjata na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, odbywając w międzyczasie stypendium i staż na Bliskowschodnim Uniwersytecie Technicznym w Ankarze. Dowiedz się więcej o kursie "Talent Management i zarządzanie kompetencjami" / Magda Kopyściańska5/11/2018 Odpowiedzi wysłuchała Justyna Pawlak-Mihułka
Jaki jest cel Twojego kursu? Chciałabym podzielić się z uczestnikami moimi doświadczeniami związanymi z budowaniem organizacji wiedzy. Od ponad 6 lat jestem związana z firmami sektora IT i widzę, że największym wyzwaniem branży jest utrzymanie utalentowanych ludzi w organizacji. Nie dlatego, że firma jest niefajna czy warunki pracy są złe, ale dlatego, że utalentowani pracownicy mają wyjątkowe oczekiwania: ciężko znoszą sformalizowane, sztywne reguły i procedury, znają swoją wartość rynkową, szybko się nudzą, chcą podążać za trendami rynkowymi i pracować z najlepszymi. Oczekiwania te ciężko jest spełnić proponując tradycyjne podeście do rozwoju kompetencji. W trakcie moich zajęć postaram się zapoznać uczestników z elastycznym podejściem do budowania ścieżek kariery w organizacji w oparciu o kulturę spotkań 1 on 1 i feedbacków. Podzielę się doświadczeniami zdobytymi w Objecivity i Siili Solutions. Jaką formę ma kurs? Kurs będzie miał swobodną konstrukcję, dostosowaną do potrzeb uczestników. Głównym elementem będzie oczywiście dzielenie się doświadczeniami. Mam to szczęście, że rozwojem pracowników zajmuję się od prawie 13 lat i miałam okazję wdrażać zarówno programy sformalizowane, oparte na ocenach okresowych, jak i wspierać indywidualne, dostosowane do wymogów chwili i potrzeb pracowników ścieżki rozwoju. Będą case studies i elementy warsztatów. Podzielę się autentycznymi programami i pomysłami, z których korzystaliśmy w organizacjach, z jakimi maiłam okazję współpracować. Chciałabym, żeby uczestnicy mogli podejść krytycznie do przedstawionych rozwiązań oraz podzielić się własnymi doświadczeniami i obserwacjami. Jakie są główne zagadnienia poruszone w czasie kursu? Kurs będzie dopełnieniem większej całości związanej z zarządzaniem kompetencjami i talentami w organizacji. Marcin Zabrzański i Ola Grzybowska skupią się na bardziej kompleksowych i systemowych rozwiązaniach, ja dorzucę cegiełkę przedstawiającą możliwość zarządzania kompetencjami w organizacji w oparciu o spotkania face to face pracownik-przełożony czyli tzw. 1on1. W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się z regułami 1on1, zobaczą jak może wyglądać ścieżka zarządzania informacjami z 1on1. Zobaczą również z jakich form rozwoju można korzystać by opiekować się indywidualnymi potrzebami utalentowanych pracowników. Jakie trendy obserwujesz w branży technologicznej w kontekście talent management i zarządzania kompetencjami? Branża technologiczna to zdecydowany lider trendów w obszarze zarządzania rozwojem pracowników. Wiele rozwiązań to autorskie pomysły wynikające z potrzeb danej organizacji, ale niektóre z nich zdobywają naśladowców w całym sektorze. Są to np. dodatkowe dni „urlopu od pracy projektowej”, które pracownicy mogą przeznaczyć na rozwój własny, Lightning talks - krótkie, podobne do TED-ów prezentacje, których celem jest podzielenie się wiedzą i zainspirowanie innych, wewnętrzne lub cross-firmowe zespoły R&D zajmujące się tworzeniem nowych rozwiązań czy hackathony umożliwiające zarówno rozwój techniczny, jak i dobrą zabawę. W rozwoju pozatechnicznym coraz większego znaczenia nabierają coaching grupowy i action learning. Wiele firm decyduje się na tworzenie własnych, branżowych konferencji i blogów, popularne stają się meet-upy i inne spotkania dedykowane praktykom danego obszaru. Fajnie jest widzieć, że organizacje otwierają się na dzielenie się wiedzą i networking. Możliwość skorzystania z doświadczeń innych jest bezcenna Magda Kopyściańska - HR Business Partner, Head of HR Siili Solutions. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu w Strasburgu. Od prawie 13 lat związana z obszarem rozwoju pracowników. Doświadczenie zdobywała zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i mniejszych firmach o kulturze start-up’u. Od 6 lat związana z sektorem IT. Doświadczony trener, coach, asesor Assessment i Development Center. Entuzjastka rozwoju opartego na mocnych stronach. Od wielu lat z powodzeniem wdraża i rozwija liderów oraz menedżerów. Odpowiedzi wysłuchała Justyna Pawlak-Mihułka
Jaki jest cel kursu "Learning & Development"? Celem kursu jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności jak krok po kroku zaprojektować działania szkoleniowe spójne ze strategią organizacji. W możliwie najbardziej skondensowanej i przystępnej formie omawiamy ramy teoretyczne działań szkoleniowych w nowoczesnych organizacjach. Osadzamy je następnie w strategii firmy, aby potem zdobytą wiedzę zweryfikować w pracy nad realnym zadaniem. Jaką formę ma kurs? Wiedzę teoretyczną obudowujemy pracą nad konkretnym przypadkiem. Uczestnicy, pracując w grupach, realizują strategię L&D dla firmy IT - planują harmonogram, budżet, analizują ryzyko, priorytetyzują działania. To naprawdę trudne zadanie! A wypracowane rozwiązania zawsze znacznie różnią się od siebie, co skutkuje dynamiczną i nierzadko gorącą duskują! Jakie główne zagadnienia są poruszone w czasie kursu? Na warsztat bierzemy różnice pomiędzy organizacją tradyjną a uczącą się, omawiamy metody uczenia się i zdobywania nowych kompetencji, sięgamy po rozwiązania sprawdzone ale także, co chyba najciekawsze, wspólnie projektujemy kompleksowy program L&D dla firmy IT. W trakcie zajęć nie brakuje przykładów od konkurencji, analizy tego w jakich warunkach i przy jakim otoczeniu biznesowym oraz założeniach strategicznych działania L&D przekładają się na sukces organizacji. Mierzymy się z kwestią działań L&D jako składowych oferty benefitowej firmy i elementu budowania zaangażowania pracowników. Omawiamy zagrożenia i potencjalne zyski wynikające z szerokiej oferty kierowanej do pracowników. Wreszcie dotykamy tematu certyfikacji, studiów oraz osadzenia podobnych działań w polskim prawie pracy. Nie stronimy od tematów konferencji, hackathonów czy mob lub pair programmingu jako form uczenia się i co ważniejsze budowania kultury organizacyjnej, w której dzielenie się wiedzą jest codziennością. Uczymy się zarówno jak podejść do zagadnień szkoleniowych w skali mikro - skali pracownika i jego potrzeb, jak i w perspektywie całej organizacji i jej celów biznesowych. Jakie jest Twoje podejście do organizowania praktyk z zakresu Learning & Development? Osoba planująca L&D jest jak szef kuchni w restauracji. Pracuje blisko z managerem i właścicielem, ale także z całym zespołem aby menu było różnorodne, trafiało w gusta i potrzeby klientów, zamówienia na czas i w ramach ustalonego budżetu. Menu czasem jest sezonowe, ale zawsze składa się z jakościowych produktów, dostarczanych przez najlepszych dostawców. Dania atrakcyjnie i przystępnie podane, tak aby klient opuszczając restaurację miał poczucie, że dobrze zainwestował czas, pieniądze a doświadczenie wzbogaciło go. W dobrej restauracji, takiej która powiedzmy stawia sobie za cel pojawienie się w przewodniku Michellin, nic nie dzieje się przypadkowo. Mimo, że na talerzu może panować pozorny chaos, to ten chaos jest zamierzony... Podobnie jest z L&D w firmie. Celem jest prosperująca dobrze organizacja przynosząca zyski dla właścicieli dzięki zadowolonym, zmotywowanym pracownikom, którzy nie są głodni... wiedzy, dzięki której w efektywny i jakościowy sposób realizują powierzone im zadania. Kompleksowe podejście do projektowania szkoleń w organizacji zakłada, że oferta godzi interesy właścicieli z potrzebami i aspiracjami pracowników. Uwzględniamy potrzeby wszystkich stron, czyli najpierw badamy je i zbieramy dane. Następnie planujemy menu (portfolio szkoleń), wybieramy formuły uczenia się, niektórych gości zapraszamy do loży VIP, innym pozwalamy wybrać stolik, ale ZAWSZE restauracja otwarta jest dla WSZYSTKICH pracowników. Jak w każdym biznesie regularnie ewaluujemy wyniki naszej pracy, wprowadzamy zmiany, usprawnienia. Słuchamy uwag naszych klientów – pracowników, oczekiwań właścicieli i sprawdzamy czy w danym otoczeniu biznesowym jesteśmy konkurencyjni. Jakie trendy obserwujesz w branży technologicznej w kontekście Learning & Development? To co najbardziej cieszy to trend oddawania zarządzania kompetencjami w ręce samych pracowników. W branży IT spotykamy pracowników wiedzy – samo-zmotywowanych do rozwijania swoich kompetencji. HR zdecydowanie nie powinien hamować tych działań, raczej facylitować i wzmacniać, obudowywać programami, które pozwalają pracownikom rekomendować chociaż część zagadnień, którym poświęcamy szkolenia. Fajnie patrzy się na to jak firmy coraz celniej łączą systemy performance management z planowaniem rozwoju kompetencji. W środowisku IT feedback jest słowem klucz, a podejście sharing is caring jest dla nas dość naturalne. Refleksyjne spojrzenie na siebie, przyjęcie informacji zwrotnej od otoczenia to pierwszy krok ku temu, aby dobrze zaplanować cele rozwojowe. Zainteresowanym polecam sprawdzić system www.reflektive.com Co do samych trendów w L&D to zjawisko coraz większej fizycznej mobilności pracowników sprawia, że narzędzia L&D, jak choćby system do zarządzania, musi mieć wersję na smartphone’a. Ten sam czynnik sprawia, że coraz częściej pracownicy czerpią wiedzę z vlogów, kanałów eksperckich na youtube, podcastów – sami je tworzą, wymieniają się nimi, powstają agregaty podobnych treści. HR nie może stać obojętnie i przyglądać się potrzebie pracowników. Musimy znaleźć dobry balans pomiędzy grupowymi formami budowania kompetencji w realu, a tym, że nasi ludzi mają niemal drugie życie w sieci, do której podłączeni są nawet 14 godzin dziennie i tam też powinniśmy zbudować im przestrzeń do rozwijania siebie. Aleksandra Grzybowska - Absolwentka Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie (kierunek: socjologia), Uniwersytet Jagielloński (kierunek: amerykanistyka) i Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie (studia podyplomowe „HR Business Partner”). Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach IT (outsourcing, in-house, nearshoring). W dotychczasowej pracy odpowiadała za całość procesów rekrutacyjnych i budowanie strategii employer branding dla nowej marki. Aktualnie pracuje jako partner biznesowy HR w firmie Schibsted Tech Polska, gdzie odpowiada za programy kierowane do pracowników, które mają na celu budowanie angażującego środowiska pracy (zajmuje się m.in. hamowaniem retencji pracowników, szkoleniami i rozwojem kadr oraz prowadzeniem ocen pracowniczych). Fanka big data w HR oraz wszelkich idei z obszaru Management 3.0 Magda Kopyściańska: HR Business Partner, Head of HR Siili Solutions
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu w Strasburgu. Od prawie 13 lat związana z obszarem rozwoju pracowników. Doświadczenie zdobywała zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i mniejszych firmach o kulturze start-up’u. Od 6 lat związana z sektorem IT. Doświadczony trener, coach, assessor Assessment i Development Center. Entuzjastka rozwoju opartego na mocnych stronach. Od wielu lat z powodzeniem wdraża i rozwija liderów oraz menedżerów. Autor: Emilia Wasiuk (TMiTC Expert)
Are there any rules? Is there any positive power? What is the relation between a conflict and sandpaper? A few thoughts and tips from me experience. In past weeks I had several interesting conversations about the best way to deal with difficult situations, especially with conflicts. You may think that I will try to describe some kind of a recipe on how to solve them. Well, no. There is no general prescription suiting all situations. People are different and circumstances may be different in every single case. An avalanche of memories was rushing through my head during these meetings, recalling various difficult situations, both private and professional, including multicultural aspects. In fact I was trying to find some 'gold standard’, something that worked and helped to deal with hard cases almost always. And you know what? I found four approaches, or we can say good practices, that authentically worked, so far. In my opinion, these are fundamentals of making progress in a conflict situation. I want to share them with you, but please bear in mind that they are not fixed recipes. Each situation requires much more than these four recommended tips. I am sure, however, that following them you will be able to move forward in a given ‘fight’. Let's review these practises. 1. Apart from the situation in which we know we are dealing with a toxic person or manipulator, the most important factor is to assume that our interlocutor has GOOD INTENTIONS. It is crucial. Of course it's not easy to stay open-minded during a conflict. Strong, and mostly negative emotions are trying to conquer and take over our thoughts. Many of us may say under pressure something regrettable once the situation develops. It usually makes the dispute even more difficult. But the good thing is that it is really possible to take control over emotions. Next time when you argue with someone just try to remember that negative tone and harsh words might be hiding good intentions. Sometimes it’s all about a bad day, bad news, health or family problems. In such a situation it is best to take time, a few hours or even a day, to let the emotions calm down and then resume the conversation. Moreover, some situations are so difficult that it's truly hard to wake up our courage and start talking honestly: with a workmate, with the team, with the leader, with a parent, with the partner, with kids. But trust me, it is worth to fight the reluctance of taking on an honest discussion. Sometimes just making the decision to talk about the problem changes a lot, especially in the attitude towards the given problem, which is now not going to be ignored any more. By remembering about the good intentions hidden under the negative emotions and uncomfortable words, you may change the level of difficulty, help yourself and others to control the situation and finally: make the conversation easier. 2. AUTHENTIC CURIOSITY. Your true will to understand the other person’s perspective is the next crucial ingredient. Wake up this curiosity in yourself about someone’s way of thinking in a difficult situation. Try to recognize his or her ‘why’ of proposing given solutions. Try to recognize what exactly stays behind someone’s bad tone and the strong emotions. It is not easy but it's worth and important to go through the storm to see the ground because then you will identify the source of the conflict. It requires your self control, and it is possible to learn how to stay calm in a difficult situation. I also had to master the way of staying outside the emotional domain during the interpersonal storm. Sometimes behind a huge affair lies something trivial, easy to repair and actually not worth paying for with our health, time, emotional distress and our hard earned relations. Take this into consideration. 3. Also, it is important to allow others to have their own opinion. We all should RESPECT someone's DIFFERENT POINT OF VIEW. It is tactful, and actually more productive in a conflict situation. It reflects our high standards of conduct and shows how open minded we are for a different view. It truly pays to learn from others. Honestly, I am disappointed that we are still meeting people depreciating others for having contrasting opinions, a different 'why', especially given their own flawed reasoning. 4. Something working great for me: I always ask the disputants to forget the differences standing between both sides of the conflict and FOCUS ON SIMILARITIES. You may ask: 'how do you want me to forget about the differences during the conflict, when emotions take over and I want to launch my enemy to space and never see the person again?". Well, it is possible. Everyone may acquire that skill and learn the proper behaviour. A good starting point is to consider applying in your everyday life my suggestions from steps 1. and 2. above. When you will try focusing on the strengths, on the commonalities between you and the other person, you will quickly see how big and positive impact this change of attitude has on the situation. You will also see that the tone of the conversation and the atmosphere will improve. That is it. A lot? No. Easy? No. Possible? Yes. There is one more thing worth realizing: an interplay between a conflict, trust and sandpaper. Have you ever considered that relation? The fact that we argue with someone and after having a pointed conversation we are still able to go out together for a lunch or have a coffee, we laugh together and still effectively work together - means a lot. A conflict is a gift, however packed in a sandpaper. It’s not gentle "in touch", but it refines you every day. I believe some of you may know that teams in which conflicts never appear are not entirely healthy, because natural hidden tensions have no way of getting smoothed out. Conflicts are sometimes natural safety valves releasing steam accumulated under the everyday work pressure. As such, they do not automatically mean something is wrong with the team members. To say something honestly people must be able to trust each other. Of course there are many types of disputes. Considering the power of conflict, if there is no trust, then there is anxiety of even getting into one, which sometimes is necessary to fully present someone’s point of view. As a result, people are quiet, disengaged. At a distance such a team may superficially seem not proactive at all. However, the truth may be far different. It may be a team of passionate people whose enthusiasm has been vanquished by the fear of being dragged into a professional conflict. This is much worse than the actual conflict itself. Getting to the end, when emotions are turning from negative to positive, we are starting to feel that we are not having a conflict - we start feeling that we are facing an interesting challenge and an opportunity to learn something new. But we have to be open minded, with the authentic will to understand and help someone. To solve the problem in a good manner does not mean to do whatever it takes ‘to close the case’! To ‘solve the problem’ you need to understand its nature and find the genuine source of the issue. If you are leading without being curious what motivates someone’s reactions and decisions, someone's 'why', and additionally you believe to be an unquestionable oracle of truth, you will obviously fail, sooner or later. I have seen it several times in business. To sum things up, all the aspects I shared with you above proved to be really effective practises to turn the light on, to clarify the situation and make relations much stronger.These suggestions originate from my experience and have worked on my professional path. I wish they become helpful also for you and will:
*I would like to say 'Thank You' every single person, who shared with me a difficult story, who trusted me and asked for my support to solve the conflict, who taught me and helped me to deal with my difficult situations and everyone, who was advising me during creating this text. Thanks! EMILIA WASIUK - Absolwentka Zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Specjalizuje się w obszarach takich jak: motywacja, rozwój osobisty i zawodowy, komunikacja interpersonalna i relacje, budowanie angażującej kultury organizacyjnej, negocjacje oraz przywództwo. Jest certyfikowanym praktykiem w zakresie analizy indywidualnego stylu działania w sytuacjach zawodowych, oraz Cześć Justyna, wróciłam już z wakacji i mam za sobą pierwszy tydzień na pokładzie nowej firmy. Wakacje były fantastyczne, chyba najlepsze w moim życiu choć podróżuję sporo :). W nowej firmie (HRO Digital) jest ekscytująco, ambitnie i coraz bardziej intensywnie. Wielu osobom już opowiadałam o Twoim stowarzyszeniu. Wiem, że kilka osób było nawet na wczorajszym evencie :). Poniżej przesyłam Ci update mojego Bio z prośbą o podmianę na waszej stronie :). Na niebiesko (ale tylko na potrzebę tego maila) zaznaczyłam update treści, ale tez poprawiłam serię literówek. Są jeszcze na stronie więc proponuję przekleić całość tego Bio. "EMILIA WASIUK - Absolwentka Zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Specjalizuje się w obszarach takich jak: motywacja, komunikacja interpersonalna, negocjacje, przywództwo, budowanie angażującej kultury organizacyjnej oraz rozwój osobisty i zawodowy. Jest certyfikowanym praktykiem w zakresie analizy indywidualnego stylu działania w sytuacjach zawodowych, oraz w badaniu inteligencji emocjonalnej. Pasjonuje ją człowiek – jego potencjał, możliwości rozwoju i motywy działania, oraz nowoczesne technologie wpływające na jakość naszego życia. Swoje 7-letnie doświadczenie zdobywała współpracując głównie z firmami o profilu technologicznym, konsultingowym i rekrutacyjnym, odpowiadając za obszary HR tj. rozwój pracowników, projektowanie i wdrażanie rozwiązań HR, działania employer brandingowe, a także z zakresu business development. Działała zarówno w środowisku startupowym jak i korporacyjnym. Obecnie pracuje w HRO Digital – firmie specjalizującej się w rekrutacjach na rynku FinTech, gdzie jako Relationship Manager odpowiada za rozwój relacji wewnętrznych i zewnętrznych firmy, wspiera managerów i team liderów w codziennych operacjach związanych z people i client management, oraz doradza przy tworzeniu rozwiązań i narzędzi z obszaru HR i rekrutacji. W międzyczasie prowadzi swój serwis poświęcony wpływowi AI na efektywność człowieka w miejscu pracy, "ImagineHRM" (Imagine Humans & Robots Management). Prywatnie jest pasjonatką podróży, salsy, muzyki filmowej, literatury i kina science-fiction, oraz kultury i sztuki starożytności. Od najmłodszych lat ceni sport i aktywny wypoczynek na łonie natury.” Aleksandra Wiśniewska - Director of People & Culture
Studiowała stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz psychologię na SWPS. Od 2008 roku jest związana z obszarem HR głównie w branży automotive oraz oil& gas. Zdobywała doświadczenie zawodowe w firmach Valeo i FMC Technologies w różnych obszarach: rekrutacji, on-boardingu, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz wspierania procesów biznesowych. W 2014 dzięki Brainly odkryła świat start-upów i firm IT. Aktualnie jest odpowiedzialna za obszary People & Culture oraz Facilties w polskiej spółce Brainly. Poza pracą jest instruktorką harcerską w stopniu harcmistrzyni – pełniła w ZHP funkcje na poziomie lokalnym, regionalnym oraz krajowym. Zwolenniczka podejścia Open-Source HR. Dlaczego warto studiować Talent Management in Tech Companies na AGH? / Justyna Pawlak-Mihułka25/7/2018 Dlaczego warto studiować Talent Management in Tech Companies na AGH?
autor: Justyna Pawlak-Mihułka W październiku startuje III-cia edycja studiów podyplomowych Talent Management in Tech Companies na WH AGH. Studia są dedykowane wszystkim, którzy zajmują się zarządzaniem talentami oraz rekrutacją i HR w branży IT, high-tech, engineering, telecom. Dlaczego warto studiować ten kierunek? Po pierwsze PROGRAM Program jest podzielony na trzy bloki merytoryczne: project & organization management, talent acquisition oraz human resources management. Do tematu zarządzania talentami podchodzimy holistycznie – ludzie są kluczową wartością każdej organizacji. Zatem stworzenie przyjaznego środowiska pracy to proces oparty na świadomym budowaniu kultury organizacyjnej, tworzeniu zwinnego środowiska pracy, rzetelnym podejściu do systemów i programów HR oraz rekrutacji opartej na dowodach i w duchu dobrego candidate experience. Program zawiera 218 godzin dydaktycznych! Po drugie KADRA Zespół wykładowców tworzą wyłącznie praktycy! Eksperci i managerowie z czołowych firm lokalnych oraz globalnych korporacji. Wśród prowadzących zajęcia znajdziecie specjalistów z Motorola Solutions Polska, Schibsted Tech Polska, Freenovation, Objectivity, Brainly, Sedlak&Sedlak, Great Digital, Luxoft, Orange Polska, Aleksander Mann Solutions czy Siili Solutions. Są to osoby, które znają najnowsze trendy, same wyznaczają kierunek innowacji oraz posiadają doświadczenie w prowadzeniu szkoleń lub prelekcji na branżowych konferencjach. Zadbaliśmy, aby pokazać trzy perspektywy: korporacyjną, softwre house'y i startupową. Po trzecie INTERAKTYWNE WARSZTATY Wszystkie zajęcia przygotowaliśmy w formie interaktywnej. Będą to warsztaty szkoleniowe z elementami konwersatorium lub prezentacji. Maksymalna liczba miejsc to 26, co pozwala na prowadzenie zajęć w formie aktywizujących ćwiczeń. Z doświadczenia wiemy, że praca z taką grupą zagwarantuje jakość nauczania. Po czwarte RELACJE I NETWORKING Nasi studenci mogą uczestniczyć w nieformalnych spotkaniach z wykładowcami Talent Management AGH. Dajemy szansę na poznanie i rozmowę nie tylko w czasie zajęć, ale również przy okazji wydarzeń towarzyszących. Stawiamy na bezpośredni kontakt, networking i budowanie relacji, które – jesteśmy pewni – zaprocentują w przyszłości! Po piąte cykliczne MEET-UPy Obok studiów podyplomowych utworzyła się społeczność pasjonatów i praktyków zarządzania talentami w IT. Organizujemy cykliczne spotkania tematyczne wokół takich zagadnień jak HR Business Parntering, talent development, Agile, project management, itp Po szóste SZKOLENIA GOŚCINNE Poza zespołem naszych wykładowców mamy grupę zaprzyjaźnionych ekspertów, którzy chcą dzielić się wiedzą i współpracują z Talent Management WH AGH. Nasi studenci mają możliwość uczestniczyć w warsztatach szkoleniowych przygotowanych i prowadzonych przez specjalistów, takich jak Szymon Janicki (HCM Deck), Dominik Juszczyk (dominikjuszczyk.pl), Grzegorz Kozłowski (Engage ESM Limited) Agnieszka Grzesiek (MyLo), Maciek Stęga (Webski HR) i wielu innych! Po siódme PARTNERZY Partnerzy kierunku: Motorola Solutions Polska, Objectivity Bespoke Software Specialists, Brainly, Orange Polska, HCM Deck oraz HR Influencers przygotują dla naszych studentów wyjątkowe wydarzenia i prelekcje. Rekrutacja trwa do końca września. Zapraszamy na stronę, gdzie znajdziecie informacje o zapisach: www.talent-management.pl Justyna Pawlak-Mihułka - Innovation & Leadership Expert - Freenovation / AGH. Opiekun merytoryczny i pomysłodawca studiów podyplomowych IT Business Management oraz Talent Management in Tech Companies na Akademii Górniczo-Hutniczej. Współzałożyciel i Partner Freenovation.org. Ekspert w zakresie budowania kultury innowacji, przywództwa, zarządzania zwinnego, talent development i doradztwa zawodowego. Zrealizowała projekty konsultingowe i wdrożeniowe dla firm o globalnym i lokalnym zasięgu, takich jak: Microsoft, Google, Motorola Solutions, ABB, Codewise, Thomson Reuters, EPAM Systems, UBS, Sher.ly. Prezes i współzałożyciel stowarzyszenia Talent Management in Tech. Propagatorka zwinnych metodyk zarządzania projektami, idei Management 3.0 oraz samo-zarządzalnych zespołów w ramach organizacji horyzontalnych. Dominik Juszczyk
10 lat doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowym zespołem:
Trener i Coach produktywności i rozwoju w oparciu o mocne strony:
Twórca i autor
Rozwój w oparciu o mocne strony Rozwój w oparciu o mocne strony wywodzi się z psychologii pozytywnej. W Instytucie Gallupa pracowano nad tym zagadnieniem od blisko 50 lat i stworzono metodologię pozwalającą w praktyczny sposób odkryć swoje talenty, budować swoje mocne strony i oraz rozwijać zespoły pracujące w obszarze mocnych stron.
CO MAJĄ WSPÓLNEGO NETFLIX, SPOTIFY ORAZ AIRBNB Z LEARNING & DEVELOPMENT?
Na podstawie odpowiedzi udzielonych przez ponad 140 polskich firm i korporacji przeanalizujemy największe trendy i wyzwania stojące przed współczesnym L&D. Chociaż podstawowa funkcja L&D wciąż pozostaje niezmienna, to obszar ten staje się także narzędziem employer brandingowym, benefitem i jednym z głównym motywatorów pracownika. Podczas prezentacji przedstawione zostanątrzy najważniejsze wnioski raportu Learning & Development #Jutro zrealizowanego przez HCM Deck po patronatem merytorycznym HR Influencers. Jako bonus – klasyczny 3-min start-uppitch. Szymon Janicki Co-founder, CEO w HCM Deck, najszybciej rozwijającego się polskiego start-upu HR, który wspiera sukces ponad 80 000 użytkowników firm takich jak Santander Consumer Bank, Leroy Merlin, Nationale Nederlanden, Volkswagen Group, Allianz. Ekspert HR tech, prelegent kilkudziesięciu krajowych i międzynarodowych konferencji, organizator L&D Meetup – największej w Polsce konferencji o Learning & Development. HCM Deck HCM Deck to najszybciej rozwijający się polski start-up HR, którego inwestorami są fundusz Innovation Nest oraz Rafał Sonik, zwycięzca Rajdu Dakar, wielokrotny mistrz świata i seryjny przedsiębiorca. HCM Deck pomaga firmom w prosty i przyjazny sposób zarządzać procesami rozwoju pracowników w kluczowych obszarach takich jak: onboarding, nauka i rozwój, wsparcie i motywacja, planowanie i zarządzanie. HCM Deck uwolnił od Excela ponad 100 000 użytkowników z m.in. Santander Consumer Bank, Leroy Merlin, Nationale Nederlanden, Volkswagen Group, Allianz. Marta od ponad 10 lat jest związana z komunikacją i Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu (CSR). Na co dzień pracuje w Capgemini. Absolwentka studiów "Społeczna Odpowiedzialność Biznesu" w Wyższa Szkoła Europejska. Doświadczenie zdobywała zarówno w agencjach Public Relations, trzecim sektorze, jak i korporacji. Obecnie zajmuje się globalną komunikacją wewnętrzną w Capgemini. Na poprzednim stanowisku, w Tesco Polska, była odpowiedzialna za projektowanie i wdrażanie strategii CSR, prowadzenie projektów z tego obszaru oraz ich kompleksową promocję. Prowadzone przez nią działania zdobyły wiele nagród (Dobroczyńca Roku, Złote Spinacze, Corporate Engagement Awards, Magellan Awards). Członek zarządu krakowskiego Stowarzyszeniawzmacniacz.org, w ramach którego zainicjowała w Krakowie spotkania CSR KRK (propagujące wiedzę o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Krakowie), w których uczestniczyło kilkaset osób.
Od początku kariery związana z branżą internetową oraz nowymi technologiami.
2005 - 2014 zatrudniona w Grupa Onet.pl SA na stanowisku HR Business Partner, gdzie uczestniczyła w projektowaniu oraz implementacji procesów, narzędzi oraz sposobów zarządzania kapitałem ludzkim. Ostatnie 4,5 roku jako Dyrektor HR w Brainly wraz z zespołem odpowiadała za definiowanie oraz wprowadzanie: kultury, wartości, stylu (marki) lidera, komunikacji wewn., oraz polityki HR a także za spójność w zakresie ww. kwestii w biurach w Krk i NY. Uczestniczka 2 edycji Leadership Academy for Poland 2017. Obecnie aktywnie zaangażowana w doradzanie młody przedsiębiorcom na rynku krakowski oraz warszawskim w zakresie kształtowania polityki HR, zarządzania ludźmi, tworzenia, strategii, wizji, misji firmy, kultury organizacyjnej, wzmacniania performancu i osiągania celów biznesowych. Innovation & Leadership Expert - Freenovation / AGH. Opiekun merytoryczny i pomysłodawca studiów podyplomowych IT Business Management oraz Talent Management in Tech Companies na Akademii Górniczo-Hutniczej. Współzałożyciel i Partner Freenovation.org. Ekspert w zakresie budowania kultury innowacji, przywództwa, zarządzania zwinnego, talent development i doradztwa zawodowego. Zrealizowała projekty konsultingowe i wdrożeniowe dla firm o globalnym i lokalnym zasięgu, takich jak: Microsoft, Google, Motorola Solutions, ABB, Codewise, Thomson Reuters, EPAM Systems, UBS, Sher.ly. Prezes i współzałożyciel stowarzyszenia Talent Management in Tech. Propagatorka zwinnych metodyk zarządzania projektami, idei Management 3.0 oraz samo-zarządzalnych zespołów w ramach organizacji horyzontalnych.
OGÓLNOPOLSKIE BADANIE INNOWACYJNOŚCI FREENOVATION 2018 Pierwsza ogólnopolska diagnoza organizacji pod kątem innowacyjności i przywództwa. Celem projektu jest badanie kultury innowacji w organizacjach. Badanie jest skierowane do osób, które pracują zawodowo. Wypełnienie ankiety zajmuje 9 min. - w zamian można otrzymać ebook! http://freenovation.org/Tools/limesurvey/index.php/693494?newtest=Y&lang=pl Po co? Misją zespołu Freenovation jest wspieranie organizacji w budowaniu przyjaznego środowiska pracy, które ma wpływ na innowacyjność. Diagnozie są poddane 4 wymiary organizacyjne: przywództwo, rozwój talentów, wartości i organizacja pracy. Narzędzie pozwala zbadać te obszary w 3 perspektywach: jednostkowym, zespołowym oraz organizacyjnym. Dzięki temu powstanie skala i pomiar tych, na pozór niemierzalnych obszarów. Co z wynikami? Podsumowanie wstępnych wyników diagnozy zostanie zaprezentowane w czasie konferencji Rzeczpospolitej FRONT EDGE Innovation and Leadership Summit. Dodatkowo wyniki badania wraz z analizą i komentarzem zostaną opublikowane w formie e-booka. Będzie to spora dawka danych, analiz, rzetelnej wiedzy oraz case studies. Wypełniając ankietę istnieje możliwość zamówienia e-booka. Dlaczego warto? „Wierzymy, że innowacyjne środowisko pracy jest wynikiem wdrożenia przemyślanej kultury organizacyjnej opartej na takich wartościach jak: szacunek, zaufanie, otwartość, transparentność, przyzwolenie na błędy, autonomia.” – podkreśla Justyna Pawlak-Mihułka, Partner i Współzałożyciel Freenovation. „Naszym badaniem chcemy w rzetelny sposób zmierzyć te zależności. Będziemy dzielić się wiedzą, w jaki sposób kreować miejsce pracy oraz jaki model zarządzania wdrożyć by stać się organizacją innowacyjną i pożądanym miejscem pracy.” Uczestniczący w badaniu - pomagają osiągnąć ten cel i mają bezpośredni wpływ na rynek pracy i na pracodawców, aby w świadomy sposób kreowali innowacyjne środowisko. Wśród osób, które wypełnią ankietę i zapiszą się na nasz e-book rozlosujemy kilka egzemplarzy książki "Nie licz na szczęście.Opowieść o innowacjach i wyborach klientów " Claytona Christensena. Metodologia Ogólnopolskie badania innowacji prowadzone są w oparciu o krótki kwestionariusz Freenovation Quest, zawierający serię pytań diagnozujących najważniejsze wymiary organizacyjnej kultury innowacyjności. „W badaniach nacisk położony został nie tylko na innowacje produktowe, ale także na mniej dostrzegalne, chociaż równie istotne udoskonalenia w obszarze zarządzania i organizacji.” – zaznacza dr Piotr Prokopowicz – autor Badania, Partner i Współzałożyciel Freenovation. „Badania Freenovation Quest są całkowicie poufne, a ich wyniki wykorzystane będą jedynie do przygotowania opracowań zbiorczych. Badania ogólnopolskie pozwalają nie tylko na porównanie innowacyjności w wymiarze procesowym, organizacyjnym czy produktowym między branżami, ale umożliwiają również na diagnozę głównych czynników prowadzących do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w firmach.” – dodaje Piotr Prokopowicz. Ankieta jest dostępna po poniższymi linkami – w dwóch wersjach językowych: - wersja polska http://freenovation.org/Tools/limesurvey/index.php/693494?newtest=Y&lang=pl - wersja angielska http://freenovation.org/Tools/limesurvey/index.php/693494?newtest=Y&lang=en Patroni Ogólnopolskiego Badania Innowacyjności: Rzeczpospolita, GoldenLine, IT Business Management AGH, Wydawnictwo MTBiznes, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), EmployerBranding.pl, HRPolska.pl |
Studia PodyplomoweTalent Management in Tech Companies AGH Kategorie
Wszystkie
Archiwa
Wrzesień 2018
|